Just nu söker vi:

Marknads- och kommunikationschef
Moriska Paviljongen är en internationell mötesplats och kulturhus i Folkets Park i Malmö. Vi bedriver en stor bredd av verksamheter: alltifrån konserter, teater, show, dans, samtal och debatt till restaurang, bar, nattklubb och företagsevenemang. Moriska Paviljongen är en mötesplats där alla är välkomna och vi fokuserar särskilt på att nå minoriteter i samhället.

Arbetsbeskrivning
Som marknads- och kommunikationschef ansvarar du för den strategiska och operativa marknadsföringen av våra verksamheter. Detta innebär att du bland annat ansvarar för:

  • – Moriska Paviljongens informationskanaler
  • – Producera och samla in material för digitala medier, sociala medier, inhouse och i print.
  • – Kontakt med press och media.
  • – Lansering av evenemang och kampanjer.
  • – Samordning av trycksaker och affisch- och annonskampanjer.
  • – Planering av marknadsföring för de olika verksamheterna och särskilda projekt.
  • – Att utveckla och stärka Moriska Paviljongens varumärke.
  • – Att följa och kvalitetssäkra visuell identitet och varumärkesplattform.
  • – Ledning och stöttning av medarbetare i deras dagliga arbete samt stöd till ledning i kommunikationsfrågor.

Egenskaper och erfarenheter
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom marknadsföring och kommunikation, eller liknande. Du bör ha relevant arbetslivserfarenhet som kommunikatör och erfarenhet av att ha samordnat eller lett kommunikationsarbete. Det är en stor fördel om du tidigare har marknadsfört evenemangs-verksamhet som bestått av många programpunkter.

Du har en väldigt god förmåga att kommunicera skriftligt som muntligt, både på svenska och på engelska. Du har kunskap och erfarenhet kring digitala lösningar, grafisk form och produktion (Adobe Creative), marknadsföring och PR. Du bör ha ett stort nätverk och lätt att knyta kontakter.

Din organisationsförmåga är stark och du gillar att arbeta målinriktat och strategiskt. Du sätter gärna upp egna mål och brinner för att utveckla din avdelning. Vi ser en framför oss en smidig och lösningsorienterad person som är lätt att samarbeta med.

Intressen och värderingar
Har du en passion för kultur och samhällsfrågor, men även ett starkt intresse för hur text, bild, form och budskap samspelar och kan skapa slagkraftig kommunikation? Då är detta en perfekt tjänst för dig. Vi ser även en person som är intresserad av digitala kulturer, trender och sociala medier samt tycker om att skapa eget content genom foto, film och annan typ av rörlig bild. Du har en nyfikenhet för kulturer och uttryck som du tidigare inte arbetat med och delar våra värderingar om att nå och stärka minoriteter i samhället genom att vara en gästspelsscen för just dem.

Information om tjänsten
Tillträde: omgående
Anställningsform: tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100%
Ansök med CV och personligt brev till jobb@moriskapaviljongen.se senast den 14/9, 2018.

Nya arrangörer

Är du en driven och kreativ arrangörer av musik, scenkonst, humor, klubb, samtal/debatt eller annat? Vi söker dig som vill fylla Moriskans salar med kultur, nöje och samhällsfrågor.
Presentera din idé till
bookings@moriskapaviljongen.se eller fyll i en bokningsförfrågan så återkommer vi inom kort.

LIA-praktikanter för HT 2018/VT 2019

Inom produktion, event, management, teknik, service och sälj, ekonomi, digitala kulturer och digital sales. Det finns ständigt spännande projekt att bita tag i på Moriska Paviljongen – en lärorik och dynamisk praktikplats för dem som älskar kultur, mat och nöje.
Maila info@moriskapaviljongen.se

Ladda ned våra riktlinjer för praktik här: Praktik-PDF

Moriska Paviljongen drivs av Re:Orient.
För mer info om Re:Orients verksamhet: www.reorient.se